מתחילים דיאטה? כך תרגישו שבעים יותר

ירידה במשקל יעילה יותר כשאתם שבעים, ובריאה כשאתם ממשיכים לקבל את כל המרכיבים שהגוף צריך. מומחי סופר-פארם מייעצים איך להילחם בתחושת הרעב וברצון לנשנש

החלטתם לקחת את עצמכם בידיים ולרדת במשקל? אחרי הצעד הראשון של התחייבות לעצמכם, מחכים לכם עוד אתגרים. ההמלצה כמובן היא לבחור בתפריט מאוזן ולא ללכת על דיאטות כסאח למיניהן. אך לפעמים גם תפריט מאוזן, מוטיבציה חזקה ותמיכה מהסביבה לא מספיקים, ואתם עדיין מרגישים רעב קטן שמציק ומסיח את דעתכם.

זו לא אשמתכם, כמובן: הגוף שלכם בסך הכל מנסה להסתגל לחסכנות הקלורית שגזרתם עליו בפתאומיות. "מי שרגיל לאכול כמויות גדולות או בצורה מאוד ספונטנית ועכשיו משנה את ההרגלים, עלול לחוש רעב בהתחלה של דיאטה. הגוף מתוכנת לשרוד וכשכמות המזון פחותה יופרשו חומרים שמעלים תחושת רעב", מסבירה אסנת בוברוב, דיאטנית לייף מבית סופר-פארם.

הבעיה היא שכשאתם לא שבעים, הסיכוי שלא תשלטו בעצמכם ותשברו את הדיאטה בהזדמנות הראשונה מרקיע שחקים. למזלנו, לטבע יש כמה טריקים שיכולים לסייע לגוף להתמודד עם השינויים בכמויות המזון שנכנס אליו. אחת הדרכים להרגיש שבעים לאורך היום היא להקפיד לצרוך מאכלים שמכילים סיבים תזונתיים.

הסיבים התזונתיים הם רב-סוכרים ממקור צמחי, שאינם מתעכלים בקיבה. אין להם ערך קלורי, והם סופחים נוזלים ומתנפחים בתוכה, וכך מעניקים תחושת שובע לאורך זמן. הם מסייעים גם בהקלה על בעיות עיכול שונות ומשחררים עצירות, מסייעים בהורדת כולסטרול ובאיזון רמות הסוכר בדם. כשהסיבים יוצאים מהגוף הם מוציאים גם מיצי מרה, ומורידים את כמות השומנים בדם.  

בין הדגנים העשירים בסיבים תזונתיים אפשר למצוא קמח מלא, שיפון, אורז מלא וזרעי פשתן. בפירות אפשר למצוא אותם בעיקר בפטל, בבננות, בתפוחים, בשזיפים מיובשים ובאגסים עם קליפה, וכן בירקות כמו בטטות, בתפוחי אדמה, בתרד וגם בכרובית ובברוקולי ובשעועית לסוגיה.

אבל עם כל הרצון הטוב, רובנו לא צורכים כמות מספקת של סיבים בתפריט היומי וניתן לצרוך אותם כתוספים באבקה או בכמוסות. יש להתייעץ עם רופא או עם רוקח לפני נטילת סיבים תזונתיים בתוסף, ולפעול לפי ההוראות ולהקפיד על שתייה מתאימה. אם נוטלים תרופות או תוספי תזונה אחרים, אין ליטול אותם יחד עם תוסף של סיבים.

ומה עם ויטמינים?

כשאתם שומרים על המשקל חשוב להרגיש שבעים כדי להצליח להתמיד – אבל לא פחות חשוב להקפיד לספק לגוף שלכם את כל הוויטמינים והמינרלים שהוא זקוק להם. "אפילו אם אני אוכלת הרבה ירקות", אומרת בוברוב, "אני לא תמיד יכולה לדעת אם הם טריים מספיק, האם הם משמרים את הוויטמינים בקירור? בנוסף החקלאות כיום השתנתה מאוד, אנחנו לא יכולים להיות בטוחים שהירקות מכילים עדיין את אותו הרכב תזונתי".

מחסור בוויטמינים ובמינרלים חיוניים שנגרם מדיאטה חריפה מדי עשוי לגרום לשלל תופעות לא בריאות. יועצת הטבע ציטרוננבאום מזהירה: "כשמתחילים דיאטה עשויים להיגרם חוסרים שכן בבת אחת מפחיתים בכמויות החלבון והשומן, שהכרחיים לספיגה של ויטמינים בגוף. אחד הביטויים לחוסרים אלו עשויים להופיע בצורה של נשירת שיער בתחילת דיאטה. לעתים נגרמת גם עייפות, שמובילה לא פעם חזרה לתחושת רעב".

מולטי-ויטמין יכול לסייע להשלים את החוסרים האלו ולוודא שהדיאטה שלכם מאוזנת ובריאה יותר. אחת הדרכים לעשות זאת, ועל הדרך להגביר גם את תחושת השובע, היא לשלב את דיאט פור לייף רד - פורמולה שמשלבת שני סוגי כמוסות שמספקות השלמה מלאה ומאוזנת. "כמוסה אחת היא מולטי-ויטמין המכיל כ-20 ויטמינים וגם CLA - חומצת שומן שמסייעת בבניית מסת שריר לעוסקים בפעילות ספורטיבית במהלך הדיאטה. הכמוסה מכילה גם מינרלים וגם קפאין שמסייע למצב הרוח ולערנות, וכך היא מלווה את מי ששומר על המשקל לאורך כל האתגרים של התהליך", מסבירה ציטרובננבאום.

"הכמוסה השנייה מכילה את הסיב התזונתי גלוקומנן, שמגיע מצמח הקונג'אק היפני. זה סיב שהאדם לא משיג דרך המזון, הוא מתנפח פי 17 מגודלו בקיבה, וכך נותן תחושת שובע וביציאה סוחף עמו שאריות של שומן. הכמוסה מכילה גם אלקרניטין, חומצות אמינו שמעודדות שריפת שומן".

ומה עם נשנושים בין ארוחות?

מותר – אבל תלוי מה וכמה. בוברוב הדיאטנית ממליצה לצרוך פירות עשירים בסיבים כנשנוש לאורך היום. התפוחים שהזכרנו קודם עשירים בסיבים, עמידים יחסית ויכולים לחכות לכם על השולחן בעבודה בלי מקרר גם בקיץ.

לא מסוגלים לוותר על מתוק? בחרו בשתי קוביות של שוקולד מריר בריכוז קקאו של מעל 60%, או הצטיידו בשייק של דיאט פור לייף בטעם שוקו או וניל העשיר במינרלים ובוויטמינים.

המומחיות נותנות עוד שני טיפים: לשתות מספיק מים - שתורמים לחילוף החומרים ומעודדים את פעולת הסיבים, ולישון מספיק. כמה זה מספיק? כשמונה שעות בלילה. השינה תורמת לאיזון ההורמונאלי ששולט על תחושת הרעב.

לתוספי המזון הנזכרים לא אושרה התוויה רפואית על-ידי משרד הבריאות, התוספים אינם מתיימרים לרפא או למנוע מחלה כלשהי, ומומלץ בכל מקרה להתייעץ עם רופא בכל בעיה בריאותית לפני השימוש בהם.
מוצרי דיאט פור לייף - לתמיכה בתהליך הורדת המשקל, בשילוב תזונה נכונה ואורח חיים בריא.