רצים לשמור על הגוף וההישגים

לא יכולים להעביר יום בלי לצאת לריצה של כמה ק"מ? מתכוננים לתחרויות? אז זה בדיוק הזמן להכין ולהטעין את גופכם עם התוספים, הוויטמינים והמינרלים שיוכלו לסייע לכם לשפר יכולות וביצועים

ישראלים רבים החלו להתאמן בריצה בשנים האחרונות, וחלקם אף נוטלים חלק במקצים השונים של אירועי הריצה הגדולים שנערכים ברחבי הארץ – דוגמת מרתון ת"א, ירושלים וטבריה. יחד עם זאת, ספורט מקצועי עלול לגרום לנזק במידה ולא עושים הכנה טובה לגוף, ולא רק מבחינת אימונים.


"אנחנו מטיפים באופן קבוע שתזונה נכונה, שעות שינה וספורט חשובים לכולנו, אבל אין ספק שפעילות גופנית מאומצת לא תמיד מיטיבה עם גופנו", מסביר רפי פרחי, ספורטאי, מנהל מעבדת לייף פרופשונל ורוקח בכיר בסופר-פארם. על מנת לשמור על הגוף, עלינו להשלים את מאגרי האנרגיה והמינרלים שמדלדלים במהלך האימון.


"היום נתמקד ברצים למרחקים ארוכים. המתאמנים שעומדים על הרגליים שעות רבות מפעילים מערכות רבות של שרירים רצוניים ולא רצוניים. בנוסף, הגוף שלנו מייצר באופן טבעי רדיקלים שמזיקים לנו. בפעילות גופנית מאומצת הדופק עולה וקצב הלב אינו יציב ולכן עלינו לנטרל את אותם רדיקלים ולחזק את הגוף.
"ישנם תוספי תזונה וויטמינים רבים שניתן לקחת, אך כדי למנוע מצב של 'תפסת מרובה – לא תפסת' נתמקד בשישה תוספים חשובים לגוף, אותם ניתן לצרוך לסירוגין במהלך היום", מדגיש פרחי.

מה ניתן לקחת בבוקר?
מולטי ויטמין מינרל: "ספורטאים בכלל ורצים למרחקים ארוכים בפרט, יכולים לקחת תוסף מולטי ויטמין מינרל של לייף או סולגאר שמכיל קצת מכל הוויטמינים והמינרלים המומלצים וזה הבסיס. המולטי ויטמין מאפשר לגופנו להשיב את החוסרים בוויטמינים ומינרלים שנוצרים עקב הפעילות המאומצת, וגם מסייע בתחזוקה השוטפת של הגוף. כשגופו של הספורטאי נמצא במאזן תזונתי תקין, הוא יכול לשפר את הביצועים הספורטיביים, והדבר מסייע לבניית מערכת השרירים ולשמירה על מסת השריר". 

אומגה 3: במהלך אימון, הדופק עולה ל-150-165 פעימות לדקה, יש שינוי בקצב הלב, ולא רק בלב, אלא גם בפעילויות כלי הדם. האומגה 3 מסייע למערכת החיסונית לבצע תפקידה. אומגה 3 עילית של לייף מסייע לחיזוק המערכת החיסונית  והפעילות הקרדיו-וסקולרית של הגוף.

מה ניתן לקחת בערב?
ויטמין C: "ויטמין C הוא אנטי אוקסידנט (נוגד חמצון) חזק שמתחבר לרדיקלים החופשיים ומסייע לנטרולם. יש לו היכולת לסייע בהגנה על רקמות, ובחיזוק המערכת החיסונית".
מגה-סורב –B50 של סולגאר: "קומפלקס B-50 אחראי על ייצור אנרגיה בגוף, מטבוליזם של שומנים, פחמימות וחלבונים. הוא מסייע לתפקוד תקין של מערכת העצבים, עוזר במצבי סטרס ובעל השפעה מרגיעה".
קו-אנזים Q10: "קו-אנזים Q10 של סולגאר מסייע לפעילות התקינה של המערכת הקרדיו-וסקולרית כיוון שהוא מייצר אנרגיה. הקו-אנזים מסייע בהפחתת רדיקלים חופשיים במערכת הדם".

מה ניתן לקחת לפני השינה?
מגנזיום ציטראט: "ספורטאים סובלים מהתכווצות שרירים לפני ואחרי הפעילות באופן לא רצוני. באמצעות המגנזיום ניתן לסייע בהתמודדות עם התופעה. בנוסף, למגנזיום תפקיד בסיוע למערכת החיסונית ולפעילות תקינה של המערכת הקרדיו-וסקולרית".

לתוספי המזון הנזכרים לא אושרה התוויה רפואית על-ידי משרד הבריאות, התוספים אינם מתיימרים לרפא או למנוע מחלה כלשהי, ומומלץ בכל מקרה להתייעץ עם רופא בכל בעיה בריאותית לפני השימוש בהם.