לקחת ללב ולנשמה

אומגה 3 מסייעת לתפקוד המוח, הכרחית לתקופת ההיריון ואפילו תעזור בגמילה מעישון. איך דואגים שלא יהיה חוסר באחד המרכיבים החשובים בתזונה שלנו?

טליה ברשטיין, סלונה

 
אומגה 3 היא קבוצת חומצות שומן שהשילוב ביניהם הופך אותה לשומרת סף מצוינת לתאי הגוף. היא מנפה את החומרים הרעים ומאפשרת רק לטובים לעבור את מעטפת התא. מיטל אלנקואה, רוקחת אחראית ומנהלת סניף סופר-פארם, סיפרה לנו שהאומגה 3 יכולה לתרום לתפקוד אופטימלי של תאי הגוף שלנו.
 
תראו מה המולטי טאלנט של חומצת השומן יודעת לעשות:
 
1. רגע, על מה דיברנו? צריכה קבועה של אומגה 3 תוכל לתרום לשיפור הריכוז והקשב בקרב מבוגרים וילדים, מחקרים מצאו שצריכה של קבוצת חומצות השומן האלו יכולה לסייע לפעילות התקינה של המוח.
 

2. מי גאון של אמא? צריכה מאוזנת של אומגה 3 בשלב הינקות ובשלבי התפתחות העובר, אומרת מיטל, תוכל לתרום להתפתחות תקינה של המערכת העצבית ושל המוח, ועל כן מומלצת לנשים מניקות ולנשים בהריון

3. יום של שיער טוב. אספקה קבועה של אומגה 3 תוכל לתרום לבריאות השיער ולציפורניים שלנו, אומרת מיטל, ומי כמונו יודעות על הקשר בין יום של שיער רע לכמות החיוכים שנשחרר לעולם
 
4. ואפרופו מצב רוח. חומצות השומן האלו עובדות ביסודיות על התקשורת בין תאי העצב ונמצאו כמי שעשויות לתרום לא מעט למצב הרוח שלנו.

 
 
5. הטוב הרע והאומגה 3.  אומגה 3 יכולה לתרום לשמירה רמות תקינות של הכולסטרול בדם,  שמגיע בין היתר משמן קוקוס, דקל, בשר וביצים, ועושה לנו רע על הלב ועל כלי הדם, ומהכולסטרול הטוב, הבלתי רווי, זה שמגיע מהצומח ועושה לנו טוב אם נקפיד על כמויות מדודות.
 
6. גלי חום וגלגלים במותניים. נכון שכבר אמרנו שמדובר במולטי טאלנט?  אז גם בכל מה שקשור לתופעות הפחות ידידותיות של גיל המעבר, יש לאומגה 3 מה להגיד. וגם במקרה הזה, צריכה מאוזנת של אומגה 3 תוכל לסייע בהקלת תופעות גיל המעבר. 
 
7. inside-out  כמו קרם לחות אבל מבפנים. . מכיוון שקבוצת חומצות השומן הזו עובדת גם על גמישות התא וגמישות מעטפת התא, היא תוכל לתרום לא מעט לעור שלנו ולשמור עליו חיוני וגמיש, מסבירה מיטל, ומוסיפה שלא מדובר על מריחת קרם, אלא על תוספת של אומגה 3 לתזונה.

 
8. עניינים שבלב. גם פה יש לאומגה 3 מה לומר, אספקה מאוזנת וסדירה של אומגה 3, תוכל לתרום לתפקוד תקין של מערכת הלב.
 
9.  וזה עוד לא הכל. תוספת של אומגה 3 לתפריט הקבוע, תוכל לתרום לתפקוד התקין של המערכת החיסונית. 
 
 
בעיה אחת קטנה או מותר החיה על האדם
 
רוב בעלי החיים יודע לייצר את קבוצת השומנים המצטיינת הזו באופן טבעי, גוף האדם לעומת זאת, ואם לדייק גוף האישה, מייצר רק מרכיב אחד מהקבוצה וגם את זה לתקופה קצרה ובחלב אם.
 
ויש לה פתרון: חי צומח דומם
 
מוסיפים לתפריט מזון עשיר באומגה 3
 
מהצומח: אגוזי מלך, זרעי פשתן, זרעי דלעת, זרעי חמניות, שמן זית, אדממה, דלורית, תרד, זרעי צ'יה, פלפל אדום, כל אלו מכילים אומגה 3 . את זרעי הפשתן חשוב לטחון מעט לפני האכילה כדי להפיק מהם את מקסימום כמות חומצת השומן. 
 
מהחי: ביצים, דגי ים של מים עמוקים, כמו סלמון ופוטית. טונה במים, סרדינים בשמן, מכילים גם הם אומגה 3.
 
דומם: קיימים היום תוספי מזון המכילים את קבוצת אומגה 3 אומרת מיטל. מומלץ לשלב אותם בתזונה היומית, אבל חשוב שנשים בהריון, אנשים שמקבלים באופן קבוע תרופות לדילול דם, וילדים יתייעצו עם הרוקח בנוגע למינון.
 
 

לכל המידע על אומגה עילית של לייף היכנסו: 

http://www.super-pharm.co.il/vitamins/Article.aspx?Articleid=32